Trening górołaza

zamieść relację ze swojej wyprawy, poczytaj relacje innych użytkowników

Moderatorzy: Asia M., Marcin K-G, sebastian.f

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-03-20, 10:30

cylon pisze:Wstępki - > rozumiem że to jakieś wstępne ćwiczenia, jakie mógłbyś zapodać?
Nie , nie. Te to na smukłe łydki ;-)
Stoisz wyprostowany i podnosisz się na palcach stóp, używając tylko ich siły.
cylon pisze:Striceps -> to Twoje ćwiczonko z użyciem wanny? ;-)
Tak, to te :-)
cylon pisze:Brzuszki I,II, III rodzaj -> możesz zapodać jakie robisz?
Brzuszki I - tradycyjne, ale bez podsuwania nóg pod kaloryfer lub inne ustrojstwo. Stopy swobodnie na podłodze.

Brzuszki II - tyłek na podłodze. Nogi złączone, ręce na klatce. Pierwszy ruch rozkładasz ręce jakbyś chciał kogoś zaprosić a nogi wyprostowujesz w powietrzu. Drugi ruch - składasz się jak kulka.

Brzuszki III - siedzisz na tyłku, nogi złączone razem (kolana mogą być zgięte) i uniesione ok.20-30cm nad ziemią. Ręce złączone (tak jakbyś się modlił lub splecione) i wykonujesz dotknięcia podłogi tymi rękoma raz na prawo, raz na lewo. Starasz się robić to możliwie jak najszybciej.
cylon pisze:Drążek - podciąg I,II,III,IV -> rozumiem że to oczywiście nachwytem, niezła liczba podciągnięć (+ pompki), ale Ty w sumie nic nie ważysz to łatwo :mrgreen:
Hehe, coś tam ważę ;-)

Podciąg I - nachwyt
Podciąg II - klasycznie ze zgiętymi kolanami i nogami skrzyżowanymi z tyłu
Podciąg III - jedna ręka prawa
Podciąg IV - jedna ręka lewa

Mam nadzieję, że jakoś obrazowo to przedstawiłem ;-)
Udanych ćwiczeń :-)

Awatar użytkownika
nuctea
Posty: 569
Rejestracja: 2009-12-26, 10:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nuctea » 2013-03-20, 16:25

Ronc pisze:Powiem tak.
Obecnie nie uprawiam żadnego sportu (...) To był moja ostatnia tak regularna aktywność
Ronc pisze:Ja to do pracy nie wychodzę zanim nie zrobię kilkuset powtórzeń zestawu ćwiczeń rozciągających :-)
Ronc pisze:W trzech seriach, 10 różnych ćwiczeń po 35 powtórzeń. To daje łącznie ponad 1000 powtórzeń w 10-15 min i mogę biec na tramwaj :-)
Ronc pisze:Pompki 3 x 40
...
Brzuszki I rodzaj 3 x 30
...
Drążek - podciąg I 3 x 10
...
Drążek - brzuch II 3 x 10
To daje ok. 10-15 min i 990 powtórzeń.
Ronc masz rozdwojenie jaźni, nieregularnie chodzisz do pracy czy jak zwykle łżesz? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-03-20, 16:40

nuctea pisze:Ronc masz rozdwojenie jaźni, nieregularnie chodzisz do pracy czy jak zwykle łżesz? :mrgreen:
O kurde, ta rozgrzewka jest kwalifikowana jako regularne uprawianie sportu? :shock:

Regularna aktywność dla mnie to miałem na myśli, że nie biegam, jak miałem w zwyczaju po 4-5 razy w tygodniu (jak to czyni menel :-P ), dwa razy na siatkówkę chodzić oraz rower praktycznie codziennie, gdy tylko nie miałem z kim pobiegać. Z powodu braku roweru, kompanów do gier zespołowych i atmosfery smogu jaka jest w w Krakowie moja aktywność ogranicza się do wyjazdów w góry w weekend (gdy taki weekend mam wolny).

Awatar użytkownika
nuctea
Posty: 569
Rejestracja: 2009-12-26, 10:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nuctea » 2013-03-20, 16:45

no no no :mrgreen:

Myślę, że dla wielu osób to:
Ronc pisze: Pompki 3 x 40
Przysiady 3 x 40
Striceps 3 x 40
Wstępki 3 x 50
Brzuszki I rodzaj 3 x 30
Brzuszki II rodzaj 3 x 30
Brzuszki III rodzaj 3 x 50
Drążek - podciąg I 3 x 10
Drążek - podciąg II 3 x 10
Drążek - podciąg III 3 x 5
Drążek - podciąg IV 3 x 5
Drążek - brzuch 3 x 10
Drążek - brzuch II 3 x 10
kwalifikuje się jako wielce regularna aktywność ;-)

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-03-20, 17:09

Dla mnie brak ruchu (w sensie, bieg, sporty itp.) min. 1-1:30h przez cały tydzień (pon-pt) to komplety brak regularnej aktywności....
nuctea pisze:kwalifikuje się jako wielce regularna aktywność ;-)
... i nigdy w ten sposób bym o tym nie pomyślał. :roll:

Czy naprawdę nikt nie poświęca rano lub wieczorem tych paru chwil na ćwiczenia? :shock:

Awatar użytkownika
United
Posty: 186
Rejestracja: 2010-04-11, 19:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: United » 2013-03-20, 20:42

Ronc pisze:Pompki 3 x 40
Przysiady 3 x 40
Striceps 3 x 40
Wstępki 3 x 50
Brzuszki I rodzaj 3 x 30
Brzuszki II rodzaj 3 x 30
Brzuszki III rodzaj 3 x 50
Drążek - podciąg I 3 x 10
Drążek - podciąg II 3 x 10
Drążek - podciąg III 3 x 5
Drążek - podciąg IV 3 x 5
Drążek - brzuch 3 x 10
Drążek - brzuch II 3 x 10
Spodziewałem się jakichś wymachów rękami :-P ale widzę, że to jednak full body work :shock:
Jak na tyle powtórzeń bez przerw to wytrzymałość musisz mieć ponad przeciętną. Póki co to dla mnie za wysoka liga ale okroje to trochę i zacznę stosować. Kurka muszę sobie drążek naprawić :-D

Pisząc Striceps masz na myśli triceps? Pewnie chodzi o pompki w podporze tyłem?

Awatar użytkownika
Vlado
Posty: 5079
Rejestracja: 2011-01-14, 11:23
Lokalizacja: Wega XXI

Post autor: Vlado » 2013-03-23, 16:00

Ronc pisze:No ja ćwiczę ile mogę. Mogę się podciągnąć w każdej konfiguracji, ale w tej jednej, na jednej ręce ni chu chu :-)
Ronc pisze:Podciąg III - jedna ręka prawa
Podciąg IV - jedna ręka lewa
Coś tu Cycu kręcisz :mrgreen:
stary osioł bez katalizatora, zapchlony

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-03-24, 21:07

United pisze:Jak na tyle powtórzeń bez przerw to wytrzymałość musisz mieć ponad przeciętną.
Czy ja wiem, zwykła przeciętna raczej :-)
United pisze:Pisząc Striceps masz na myśli triceps? Pewnie chodzi o pompki w podporze tyłem?
Tak tak, błąd się wkradł. Miał być triceps. I dokładnie o te pompki chodzi :-)
Vlado pisze:Coś tu Cycu kręcisz :mrgreen:
Jak już się pofatygowałeś w przekopaniu miliona postów :-P to doczytaj co mam na myśli jeżeli chodzi o podciąganie się na jednej ręce w moim wykonaniu ;-)
Pisałem o trzymaniu ręki, na której się podciągam, za przegub drugą ręką.

O podciągnięciu się na jednej ręce bez takiego wspomagania nawet nie marzę :-)

Awatar użytkownika
Vlado
Posty: 5079
Rejestracja: 2011-01-14, 11:23
Lokalizacja: Wega XXI

Post autor: Vlado » 2013-03-27, 20:36

Ronc pisze: Jak już się pofatygowałeś w przekopaniu miliona postów :-P
:mrgreen: :-P :mrgreen:
Ronc pisze: Te to na smukłe łydki ;-)
Stoisz wyprostowany i podnosisz się na palcach stóp, używając tylko ich siły.
To ćwiczenie jest lepsze dla ścięgien i dużo skuteczniejsze, jeśli stoimy na podwyższeniu (schody, deska, próg) i przy opuszczaniu, pięta schodzi poniżej linii palców ;-)

Awatar użytkownika
aleksandra
Posty: 790
Rejestracja: 2012-09-22, 13:04
Lokalizacja: Toruń/Warszawa

Post autor: aleksandra » 2013-04-02, 20:00

Może nie jest to trening górołaza ale od tygodnia towarzyszy mi taki Pan wieczorami :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE

P.S. Mhu w przyszły weekend zadbam o filmik! :-P
'Myślę o ludziach, których poznaję dzięki górom i o górach, które poznaję dzięki tym ludziom.'

Awatar użytkownika
Satan
Posty: 5579
Rejestracja: 2009-02-22, 20:22
Lokalizacja: Gdańsk/Beskid Płaski

Post autor: Satan » 2013-04-02, 20:03

aleksandra pisze:Może nie jest to trening górołaza ale od tygodnia towarzyszy mi taki Pan wieczorami :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE
Panowie...uspokajam. Dla nas też coś się znajdzie.

:mrgreen:
For God Your Soul... For Me Your Flesh

Dark Side of N.P.M.

Awatar użytkownika
aleksandra
Posty: 790
Rejestracja: 2012-09-22, 13:04
Lokalizacja: Toruń/Warszawa

Post autor: aleksandra » 2013-04-02, 20:18

Satan pisze:Dla nas też coś się znajdzie.
Widziałam "lepsze" trenerki :mrgreen:
'Myślę o ludziach, których poznaję dzięki górom i o górach, które poznaję dzięki tym ludziom.'

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-04-02, 20:20

aleksandra pisze:Widziałam "lepsze" trenerki :mrgreen:
Proszę, nie krępuj się. Wrzucaj śmiało, może zmienię mój trening :mrgreen:

Awatar użytkownika
aleksandra
Posty: 790
Rejestracja: 2012-09-22, 13:04
Lokalizacja: Toruń/Warszawa

Post autor: aleksandra » 2013-04-02, 20:24

Ronc pisze:Proszę, nie krępuj się. Wrzucaj śmiało, może zmienię mój trening
Special for You! I są pagóry :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZEN04QGyh8o
'Myślę o ludziach, których poznaję dzięki górom i o górach, które poznaję dzięki tym ludziom.'

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2013-04-02, 20:25

aleksandra pisze:Special for You! I są pagóry :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZEN04QGyh8o
Gdzie można kupić ten timer! Bez tego nie ruszę z ćwiczeniami :mrgreen:

ODPOWIEDZ