Zlatohorská vrchovina

Moderatorzy: Asia M., Marcin K-G, sebastian.f

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Zlatohorská vrchovina

Post autor: menel » 2014-04-02, 20:13

Ostatni łyk-end marca trąca przekrętem, ot, chociażby dlatego, że śpimy godzinę krócej.
Gejowaliśmy wspólnie i w porozumieniu z Franciszkiem w Górach Opawskich. Sympatyczne pasmo Sudetów Wschodnich, które znajduje w znacznej części w granicach Czech/Zlatohorská vrchovina/.
Przyznaję się bez bicia, że jest to najrzadziej odwiedzane przeze mnie i Franka pasmo sudeckie, w związku z tym przykrym faktem, zapodaliśmy na wspólną imprezę z namiotami pod pachą, praktycznie brak wiedzy w temacie wiat. Wiadomym jest, że płacić za spanie nie będziemy, bo po kiego? Nadwyżki finansowe lepiej roztrwonić na znakomitą paszę, ot, chociażby : Hotýlek U Pekina - niezły pensjon z niezłą kuchnią.
Dobre rzeczy należy reklamować więc czynię to, co by innym dać szansę :
http://www.hotylekupekina.cz/
Mieliśmy możliwość skosztowania pełnego obiadu popartego kilkoma garnuchami napoju bogów, innymi słowy Kofolą. :mrgreen:

Nawet udało nam się co nieco przejść, o czym później......

Hornické skály serwują ciekawe spojrzenie na Biskupią Kopę 891 m npm :

Obrazek

Pøíèný vrch czyli Poprzeczna Góra 975 m npm najwyższa w paśmie, widok spod Vetrnej 792 m npm :

Obrazek

Byłoby nietaktem, uczestnicy letniego pleneru w Górach Opawskich :

[img]http://[/img] Obrazek

cdn..
ПУНКС НОТ ДЭД !

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2014-04-10, 22:42

I co i tyle? :mrgreen:

Kiedy i o której byliście na Vetrnej? :shock:

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Post autor: menel » 2014-04-11, 13:57

Ronc pisze:I co i tyle? :mrgreen:
Jest "Biskup", jest "Poprzeczny", są gwiazdy, czego jeszcze chcesz? :mrgreen:
Ronc pisze:Kiedy i o której byliście na Vetrnej? :shock:
Po dziewiątej rano, 30.03.2014.
ПУНКС НОТ ДЭД !

Awatar użytkownika
Ronc
Posty: 6134
Rejestracja: 2009-04-22, 18:59
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Ronc » 2014-04-12, 02:31

menel pisze:Po dziewiątej rano, 30.03.2014.
Minęliśmy się 27h :-/

cezaryol
Posty: 1023
Rejestracja: 2010-06-05, 07:49
Lokalizacja: Opole

Re: Zlatohorská vrchovina

Post autor: cezaryol » 2014-04-21, 00:34

menel pisze:Dobre rzeczy należy reklamować więc czynię to, co by innym dać szansę :
http://www.hotylekupekina.cz/
Zamówiłem w tym hotylku kiedyś jedną porcję czegoś-tam, to dostałem dwie. Ale usprawiedliwiam, bo kelnerka wyglądała na świeżo przebudzoną :-)
menel pisze:Hornické skály serwują ciekawe spojrzenie na Biskupią Kopę 891 m npm :
Czy od czasu gdy ¦nieżka urosła to jest jakiś ogólny trend dodawania sudeckim szczytom paru metrów?
menel pisze:[url=http://]Obrazek[/url] Obrazek
Miejsce w którym stoicie i górka za Wami ( Czapka ) kilkadziesiąt lat temu należały do Czechosłowacji.

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Post autor: menel » 2014-04-21, 16:49

cezaryol pisze:Czy od czasu gdy ¦nieżka urosła to jest jakiś ogólny trend dodawania sudeckim szczytom paru metrów?
Cezaryol, nawet bym nie śmiał. Polska strona szczytu liczy 899 m npm, moja mapa wskazuje 890 m npm /pewnie w zaokrągleniu/ natomiast Czesi serwują info, że 891 m npm, trzymałem się czeską tabliczką.
ПУНКС НОТ ДЭД !

cezaryol
Posty: 1023
Rejestracja: 2010-06-05, 07:49
Lokalizacja: Opole

Post autor: cezaryol » 2014-04-21, 16:58

menel pisze:
cezaryol pisze:Czy od czasu gdy ¦nieżka urosła to jest jakiś ogólny trend dodawania sudeckim szczytom paru metrów?
Cezaryol, nawet bym nie śmiał. Polska strona szczytu liczy 899 m npm, moja mapa wskazuje 890 m npm /pewnie w zaokrągleniu/ natomiast Czesi serwują info, że 891 m npm, trzymałem się czeską tabliczką.
Rzeczywiście. Obejrzałem sobie tabliczkę i jest 891. Jakos nigdy tego nie zarejestrowalem w pamięci. No, ale skoro "odebraliśmy" im ¦nieżkę,to tu jest jakaś rekompensata ;-) Podobna sytuacja jest na Borówkowej.

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Post autor: menel » 2014-04-21, 17:00

cezaryol pisze:Obejrzałem sobie tabliczkę i jest 891.
Cezaryol, gdzieś czytałem, że ta wysokość dotyczy miejsca gdzie stoi wieża widokowa, wysokość ma wynosić 890,6 m npm.
cezaryol pisze:Zamówiłem w tym hotylku kiedyś jedną porcję czegoś-tam, to dostałem dwie.


Fajnie miałeś.. :mrgreen:
ПУНКС НОТ ДЭД !

cezaryol
Posty: 1023
Rejestracja: 2010-06-05, 07:49
Lokalizacja: Opole

Post autor: cezaryol » 2014-04-21, 17:06

menel pisze:gdzieś czytałem, że ta wysokość dotyczy miejsca gdzie stoi wieża widokowa, wysokość ma wynosić 890,6 m npm.:
To bardzo możliwe. Różnice chyba wynikają z punktu odniesienia.Nie znam sie na tym, ale w Czechach chyba mierzy się od poziomu morza w Trieście a u nas od poziomu w Kronsztadzie ( czy jakoś tak ).
menel pisze:
cezaryol pisze:]Zamówiłem w tym hotylku kiedyś jedną porcję czegoś-tam, to dostałem dwie.


Fajnie miałeś.. :mrgreen:
Ale od razu poprosiłem o zabranie ze stołu.

Awatar użytkownika
Cisy2
Posty: 733
Rejestracja: 2012-12-13, 00:10
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: Cisy2 » 2014-04-21, 17:38

menel pisze:
cezaryol pisze:Czy od czasu gdy ¦nieżka urosła to jest jakiś ogólny trend dodawania sudeckim szczytom paru metrów?
Cezaryol, nawet bym nie śmiał. Polska strona szczytu liczy 899 m npm, moja mapa wskazuje 890 m npm /pewnie w zaokrągleniu/ natomiast Czesi serwują info, że 891 m npm, trzymałem się czeską tabliczką.
Sięgające około 2 m wysokości różnice w pomiarze wysokości większości szczytów leżących na polsko-czeskiej (ale też i polsko-słowackiej) granicy, i to zawsze na korzyść szczytów czeskich i słowackich, to spadek po kartografii pruskiej i rosyjskiej (dla naszych terenów) oraz austro-węgierskiej (dla terenów byłej Czechosłowacji). Dla kartografów pruskich poziomem odniesienia było Morze Bałtyckie (a ściślej port w Kronsztadzie - Kronstadt - koło Petersburga w Zatoce Fińskiej), natomiast dla kartografów austriackich poziom Morza Adriatyckiego w bazie austriackiej marynarki wojennej w Trieście. A ponieważ Ziemia nie jest kulą, lecz elipsoidą obrotową (czyt. spłaszczoną kulą) a poza tym na zmienność poziomu mórz brane są pod uwagę również inne czynniki (m.in. lokalne anomalie grawitacyjne), to efekt jest taki, jaki widzimy w przypadku chociażby Biskupiej Kopy.

Awatar użytkownika
Hoffi
Posty: 2127
Rejestracja: 2009-01-20, 18:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Hoffi » 2014-04-21, 20:29

I gdzie jakieś kolejne zdjęcia?

Mam chrapkę na Pricny Vrch, stąd moje pytanie :-)
Pozdrawiam, Hoffi
Dwoje wędrowców
"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co Ci się trafi..."

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Post autor: menel » 2014-04-21, 21:25

Hoffi pisze:I gdzie jakieś kolejne zdjęcia?
Hoffi, muszę "kuwetę ogarnąć". ;-)
ПУНКС НОТ ДЭД !

Awatar użytkownika
Red-Angel
Posty: 2670
Rejestracja: 2011-04-16, 16:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Red-Angel » 2014-07-11, 22:06

Ogarnąłeś tą "kuwetę", bo temat mnie ciekawi?

Awatar użytkownika
menel
Posty: 9898
Rejestracja: 2009-01-10, 09:11
Lokalizacja: Wro

Post autor: menel » 2014-07-12, 05:31

Red, ruszę zad po łyk-endzie, tymczasem zbieram się na Skały Puchacza..
ПУНКС НОТ ДЭД !

Awatar użytkownika
Red-Angel
Posty: 2670
Rejestracja: 2011-04-16, 16:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Red-Angel » 2014-08-13, 11:19

A ja dalej czekam :-P Co prawda już tam byłem, ale i tak chętnie poczytam :-P

ODPOWIEDZ