Zapisz się do newslettera NPM

Jesteś tutaj

Wydarzenia |

Trzy dni polskiego outdooru

NPM 12/2018
Numer dostępny w sprzedaży
Zobacz zawartość
Autor:
Dorota Rakowicz
Adam Klimek podczas prezentacji (fot. FB ISPO ACADEMY)
– Każdy ma taką przygodę, na jaką sobie zasłuży – mówił podczas Akademii ISPO Adam Klimek, podróżnik i fotograf. W takim razie polski świat outdooru musiał ciężko pracować przez ostatni rok, bo przygód przez trzy dni trwania spotkań nie brakowało.

Tradycyjnie już w październiku odbyła się kolejna edycja ISPO Academy. Jej siódma odsłona po kilku latach powróciła do Otwocka pod Warszawą. Jeśli nazwa tego miasta brzmi dla Was mało outdoorowo, to tylko znak, że nie było Was na spotkaniu producentów, dystrybutorów, handlowców i dziennikarzy. Dystrybutorzy i przedstawiciele marek nie tylko przedstawiali swoją ofertę w teorii. Chętni mogli spędzić noc w Ferrino Campie, pod namiotem włoskiej firmy i w śpiworze Marmota. A to dopiero początek outdoorowych atrakcji przygotowanych w ramach Akademii.
Adam Klimek, który zawodowo zajmuje się fotografią, pasjonat bikepackingu i przygód z dala od cywilizacji, zabrał dziennikarzy na kilkugodzinną wyprawę bikepackingową na rowerach elektrycznych. Zapewniał przy tym, że on sam z elektryków nie korzysta, ale inni uczestnicy wycieczki mieli na ich temat własne zdanie.
– Na górskich wycieczkach to świetna alternatywa dla zwykłych rowerów. Można się sprawnie przemieszczać i pokonywać więcej kilometrów dziennie – przekonywali obrońcy „elektryków”. W końcu nie każda przygoda musi być walką o życie, czasem każdy chce po prostu miło spędzić czas w górach.
Także zagorzali wyznawcy tak zwanego czystego stylu i niezapomnianych przygód mogli znaleźć coś dla siebie. Dla niektórych wyprawa rowerowa zakończyła się bikeraftingiem, a więc spływem Wisłą z całym sprzętem (także z rowerami) za pomocą specjalnego typu pontonu – packraftu. Jeśli zaś czytając, że przedstawiciele outdooru spotykają się pod Warszawą, pomyśleliście, że mało aktywnie spędzano tam czas, dodam, że po mikrowyprawie bikepackingowej odbył się jeszcze nocny bieg z Edytą Lewandowską, polską biegaczką ultra i ambasadorką marki Hoka One One.
Oczywiście znalazł się także czas na warsztaty, spotkania i wykłady. Dla wszystkich był to bardzo ciekawy i inspirujący czas. W tym roku głównymi partnerami tego wydarzenia były firmy Spoky, Marmot, Hoka One One oraz Ferrino.
          Dorota Rakowicz


Zobacz podobne artykuły

Zobacz też