Galeria | Tatry

Święci Mikołajowie na Rysach

NPM 12/2016
Kuba Witos
Kto z nas nie lubi okresu Bożego Narodzenia. Razem z kilkoma kolegami postanowiliśmy wprowadzić świąteczny nastrój w Tatrach już w mikołajki. 6 grudnia, równo o północy, wyruszyliśmy całą ekipą z parkingu na Palenicy Białczańskiej w stronę Morskiego Oka. Plan był prosty – chcieliśmy być pierwszymi świętymi Mikołajami na najwyższym szczycie polskich Tatr!

Stroje w plecakach i sprzęt trochę ważyły, ale pięknie zapowiadający się dzień rekompensował te niedogodności. Przy Morskim Oku kilka oddechów i rzut oka na zatopiony w nocnej ciszy krajobraz. Przy Czarnym Stawie krótki odpoczynek i założenie sprzętu zimowego. W końcu to nie tylko mikołajki, ale również zimowa wspinaczka na Rysy!  Po ciężkim podejściu zostajemy całkowicie wynagrodzeni. O siódmej rano witają nas Rysy i piękny widok, jaki się z nich roztacza. Jako pierwsi tego dnia jesteśmy na szczycie. Pozostaje jeszcze tylko przywołać Mikołajów! Szybko przebieramy się w stroje, robimy pamiątkowe zdjęcia i uciekamy na dół, ponieważ wiatr panujący na szczycie nie ma dla nas litości. Schodząc, spotykamy parę osób przy Czarnym Stawie i, chcąc wprowadzić trochę radości również dla innych osób, postanawiamy ponownie przebrać się w nasze mikołajowe mundury. W czerwonych strojach, z siwymi brodami i plecakami wypełnionymi sprzętem zimowym dla grzecznych dzieci docieramy do Morskiego Oka.